U prodavnicama je izbor hljeba sve bogatiji, ali samim tim smo i neodlučniji koji da izaberemo. Doktorica Rozmeri Stenton otkriva sve tajne pojedinih vrsta hljeba i predlaže najzdraviju varijantu.

[umetnime]

Bijeli hljeb

Bijeli hljeb, osim ako je napravljen od izbeljenog brašna, pravi se od pšenice kojoj se tokom procesa mljevenja uklanja spoljni sloj zrna. To rezultira jako mehkim kriškama i blagim ukusom. Bijeli hljeb sadrži manju količinu vlakana, oko jedan gram po kriški, ali je dobar izvor proteina i ugljenih hidrata. Međutim, često dodati aditivi, koji podstiču narastanje tijesta, takođe podižu glikemijski indeks, tako da osjećaj sitosti nakon te vrste hljeba ne djeluje jako dugo. Zbog toga je kriške bijelog hljeba najbolje kombinovati s namirnicama koje su bogate proteinima, poput jaja, sira i piletine, piše magazin Taste.

Bijeli hljeb s većim procentom vlakana, obično iz mahunarki, ima više zdravstvenih prednosti od običnog bijelog hljeba. Međutim, obogaćeni bijeli hljeb nije toliko zdrav kao integralni jer ne sadrži čitav niz vitamina i minerala.

[umetnime]

Integralni hleb

Kada je napravljen od cijelih žitarica, integralni hljeb ima sličnu nutritivnu vrednost kao i hljeb od cijelih žitarica. Međutim, često se integralni hljeb dobija kombinovanjem bijelog brašna s mekinjama i pšeničnim klicama koje se usitnjavaju za vrijeme mljevenja. Na taj način nastane brašno s dužim rokom trajanja, ali takav hljeb ne poseduje jednaku hranljivu ravnotežu. Integralni hljeb ima više vlakana, vitamina i minerala od bijelog hljeba i obogaćen je jodom i folnom kiselinom. Osim toga, integralni hljeb se znatno brže vari i ima veći glikemijski indeks od hljeba od cijelog zrna žitarica i u dvije kriške sadrži oko 2 grama vlakana.

[umetnime]

Hljeb od cijelog zrna žitarica

Dok je integralni hljeb zapravo bijeli hljeb pomiješan sa žitaricama, hljeb od cijelih žitarica sadrži sjemenke žitarica koje se dodaju integralnom brašnu, pa se time postiže veća nutritivna vrijednost. Hljeb od cijelog zrna, uključujući i vrste od raženog tijesta ili one od kiselog tijesta, ima oko četiri puta više vlakana od bijelog hljeba, što ga čini jednim od najzdravijih izbora. Hljeb od cijelog zrna ima niski glikemijski indeks jer se sjemenke i žitarice nešto duže vare. Zato je ova vrsta hljeba dobar izbor za ručak, pogotovo ako jedete sendviče jer će duže trajati osjećaj sitosti. Soja i laneno ulje hljebu daju dobru dozu omega-3 masnih kiselina, a po pitanju vlakana jedna kriška hljeba od cijelih žitarica sadrži od 1,5 do 4,5 grama.

Raženi hljeb od cijelog zrna žitarica

Raženi hljeb znatno je grublje i teže teksture od drugih vrsta hljeba, zahvaljujući nižem procentu glutena. Svijetli raženi hljeb, napravljen od raženog i pšeničnog brašna, po pitanju zdravog izbora nalazi se u sredini između bijelog i integralnog hljeba, a onaj s dodatim žitaricama nalazi se na samom vrhu zdravog odabira zbog visokog udijela vlakana i vitamina. Međutim, ova vrsta hljeba nije pogodna za osobe sa celijakijom.

Hljeb od kiselog tijesta i cjelovitih žitarica

Kiselo tijesto diže se i do 18 sati, pa je tako ova vrsta hljeba znatno jačeg ukusa i niskog glikemijskog indeksa. Vitamini, minerali i razna vlakna u ovome hljebu razlikuju se u zavisnosti od brašna. Prema riječima nutricionista, hljeb od kiselog tijesta s cijelim žitaricama definitivno je najzdraviji. Ali, valja obratiti pažnju prilikom kupovine. Naime, neke vrste hljeba od kiselog testa zapravo imaju samo vještački ukus i nisu napravljene od pravog kiselog tijesta, pa svakako provjerite deklaraciju.


1 Comment

Kako iskoristiti ostatke kruha? - domacin.ba · 11. Januara 2022. at 21:35

[…] Vam donosimo jednu veoma kreativnu ideju kao odgovor na pitanje: Kako iskoristiti ostatke. Naime, hljeb izrežete na kockice, stavite u nauljenu tepsiju i stavite 5-10 min u pećnicu zagrijanu na 180 […]

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Mini Cart 0

Your cart is empty.