fbpx

Vid na daljinu  

Prema najnovijim statistikama, čak 40 odsto odraslog stanovništva širom planete nosi naočare. U ovom tekstu saznaćete kako popraviti vid na daljinu uz vrlo efikasne vježbe za oči, koje ujedno spriječavaju zamor očiju, prateće glavobolje i druge neprijatne simptome.

Važno je reći da je broj kratkovidih osoba u vetu u stalnom porastu. U Njemačkoj je recimo on je još veći, jer po njihovim podacima 36 odsto ukupne populacije, stalno nosi naočare, dok njih 28 odsto ima potrebu za istima samo za vrijeme čitanja, sve zajedno 65 odsto – što je priznaćete izuzetno visoko. Na našem podneblju situacija isto nije puno bolja – kako tvrde oftamolozi.

Naučite kako poboljšati vid na daljinu na prirodan način

Da biste naučili kako popraviti vid bez naočara važno je i da razumijete kako oko funkcioniše. Naime, naši očni mišići, kao vitalni dijelovi oka, reaguju baš kao i svi ostali mišići u tijelu – kontrahuju se i opuštaju.

Ako prilično dugo zadržavate pogled samo na jednoj tački, kao što to radite kada gledate vaš ekran televizora, računara, mobilnog telefona ili tableta, tada se vaš cilijarni mišić (mijenja prirodan oblik sočiva, što omogućava izmjenu fokusa s blizine na daljinu) skuplja. To može da oslabi vid i zamori oči.

Da biste izbjegli ove pojave, a posebno slabljenje očnog mišića, vrlo je važno da naizmjenično gledate na daljinu i na bliznu, što u osnovi ima svaka efikasna vježba za oči. Još dva mišića su važna za pravilnu funkciju oka, oni takođe mijenjaju veličinu ženice – sfinkter i dilatator ženice u zavisnosti od količine svjetlosti. Potom, još šest mišića mjenjaju smjer i ugao pogleda. Ako se naruši usklađenost funkcije ovih mišića, rezultat može biti zamagljen vid i razrokost (strabizam).

Svakodnevno vježbe za sve ove mišiće mogu okončati neugodno crvenilo i peckanje očiju, kao i zamagljen vid i glavobolje. Da bi ste prihvatili kako popraviti vid prirodnim putem, pridržavajte se slijedećeg pravila : radite samo one vježbe za oči koje vama ne izazivaju nikakav neprijatan osjećaj.

Saznajte kako popraviti vid u 10 koraka

Pratite nas u narednih deset koraka jer su u pitanju izuzetno efikasne vježbe za poboljšanje vida kod odraslih i djece. Svi bismo željeli pogled bez naočara, evo kako da to i ostvarite.

Prva vježba za oči – Gledajte blizu i daleko

  • Ovo je vježba za cilijarni mišić. Pokrijte lijevo oko desnom šakom, ispružite lijevu ruku ispred desnog oka i usmjerite pogled na jednu tačku na lijevom dlanu. Sporo približavajte šaku prema oku i pritom ne skrećite pogled s jedne tačke. Potom polako vraćajte ruku u početnu poziciju i pratite pogledom ovo kretanje. Uradite istu vježbu drugom rukom (pokrijte desno oko levom šakom, ispružite desnu ruku…). Ovo je vrlo efikasna vježba kako popraviti vid na daljinu.

Korak broj 2 – Crtajte kružnice u mraku

  • Zatvorite oči i naizmjenično gledajte gore-dole. Ponovite 10 puta. Nakon toga usmjeravajte pogled nalijevo i nadesno. I dalje sa zatvorenim očima, kružite pogledom -10 puta u smjeru kazaljke na satu i 10 puta u suprotnom smjeru. Ovi pokreti jačaju očne mišiće, dok ih tama relaksira.

Treći korak – Uvijek zagrijte dlanove

  • Energično trljajte dlanove dok se ne zagriju. Sklopite ih u obliku kupe i pokrijte njima oči, ali nemojte dodirivati kapke. Zadržite šake na licu dva minuta. Na ovaj način relaksiraćete oči nakon dugog rada na kompjuteru te će se igranje tj. titranje oka javljati znatno rijeđe.

kako popraviti vidOtkrijte treći palac – korak broj 4

  • Ispružite obje ruke ispred tijela i stisnite šake u pesnice s podignutim palčevima – gledajte u njih, a potom u daljinu. Ponovite ovo 20 puta. Kada ponovite vježbu nekoliko puta, moguće je da ćete ugledati i treći palac! Ova tehnika opušta oči.

Vježba 5 –  kako popraviti vid na daljinu i blizinu

  • Za brzo opuštanje očiju, povremeno ih raširite koliko možete i dopustite da vam pogled odluta u daljinu. Kada ponovo fokusirate pogled na blizinu, svi vaši mišići biće relaksirani.

Obavezno sunčajte oči – vježba broj 6

  • „Gledajte“ u sunce zatvorenih očiju! Ako nije sunčano, možete koristiti stonu lampu. Sve dok vam prijaju toplota i svjetlost (kroz spuštene kapke), nastavite to da radite. Držite obje šake ispred očiju na razdaljini do 20 cm – palčevi treba da budu gore, mali prsti dole, a dlanovi okrenuti prema licu. Pomjerajte oba dlana gore-dole, u suprotnim smjerovima, tako da možete da vidite svjetlost zatvorene oči. Ova vježba opušta oči i umanjuje fotosenzitivnost tokom sunčanih dana. Nemojte ovu vježbu mješati sa solarnom jogom.

Sedmi korak kako popraviti vid  – Često mijenjajte fokus

  • Ispružite stisnutu šaku s uspravljenim palcem ispred sebe na oko 30 cm od očiju. Naizmjenično prebacujte fokus sa vrha nosa na palac i jednu tačku u daljini. Ponovite vježbu 10 puta, a onda zatvorite oči na trenutak. Fokusiranje pogleda na objekte koji su na različitoj udaljenosti izvanredno poboljšava vid.

Vježba za oči 8 – Brzo trepćite

  • Zatvarajte i otvarajte oči što brže možete,ali nemojte stiskati kapke ova nevjerovatna vježba smanjiće nepredvidivo igranje oka u velikoj mjeri. Radite to oko jedan minut prije nego što zatvorite oči na trenutak. Brzo treptanje opušta očne mišiće nakon dugotajnog gledanja u ekrane televizora, mobilnih telefona, računara ali i kod dugotrajnog čitanja knjiga. Očne jabučice se na ovaj način kupaju u suzama što djeluje osvježavajuće. Ovo je ujedno i odlično rješenje kako popraviti vid na prirodan način.

Deveti korak – pratite pogledom prst

  • Postavite šaku s ispruženim kažiprstom na udaljenost od oko 20 cm ispred očiju. Prstom ispisujte slova u vazduhu i pratite pogledom to kretanje. Postepeno ubrzavajte kretanje sve do momenta kada pogledom možete pratiti samo pokretanje prsta. Ovako trenirate očne mišiće da brže reaguju.

Deseta vježba za oči   – Fokusirajte se na svoje treće oko

Ispružite obje ruke ispred tijela i čvrsto stegnite šake u pesnice. Bez pomjeranja glave, duboko udahnite i pogledajte desni palac, ispustite vazduh i vizualizujte „treće oko“ između obrva, što će vas natjerati da „ukrstite“ oči. Nakon toga udahnite i pogledajte lijevi palac. Uradite ovu vježbu 20 puta. Ova konstantna promjena omogućava eliminisanje zamora očiju.

Izvor: dijetamesecevemene.com


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.