Vjerovali ili ne, neka naučna istraživanja su dokazala da je većina glavobolja zapravo prouzrokovana sastojcima iz hrane koju svakodnevno konzumiramo. Mnogi godinama, pa čak i decenijama trpe stalne glavobolje, ni ne pomišljajući da je upravo hrana najveći saveznik njihovog problema. To je naročito zapaženo kod osoba koje pate od migrene. Da li ćemo i koliko često biti prinuđeni da se suočavamo sa ovim problemom, svakako zavisi i od genetske predodređenosti. Što smo više genetski skloni glavobolji, veće su šanse da ih neki činioci pokrenu. Ipak, određene korekcije u ishrani i načinu života mogu da budu od presudnog značaja za prevenciju i redukovanje glavobolja.

Kako ishrana izaziva glavobolju?

Mnoge namirnice koje skoro svakodnevno unosimo u organizam sadrže različite vještačke dodatke i hemikalije, naročito tiramine i nitrite koji direktno utiču na mozak, dovodeći do promjena na nervima i krvnim sudovima, što kulminira glavoboljom. U nekim slučajevima, hrana podstiče sužavanje krvnih sudova, remeteći protok krvi i stvarajući prolazne neurološke simptome – kao što su, na primjer, smetnje sa vidom. Sa druge strane, ukoliko hrana podstakne širenje krvnih sudova izvan mozga, kao rezultat te pojave će nastati bol.
Namirnice koje su najsumnjivije, odnosno koje najčešće mogu da dovedu do ovog stanja su čokolada, zreli sirevi, slanina, crno vino, viršle i druge mesne prerađevine. Ali, to svakako može da bude i bilo koja druga namirnica koja izaziva neku vrstu alergije, zavisno od individualne osetljivosti.
Navedene namirnice vjerovatno neće u potpunosti eliminisati glavobolju, ali mogu pomoći u njenom spriječavanju.

Špinat

Zeleno povrće je bogato su riboflavinom, tipom B vitamina koji je u vezi sa sprečavanjem migrena.

Riba

Omega -3 masne kiseline mogu smanjiti bol hroničnih glavobolja, a dobrobit je povećana redovitim unosom omega -6 masnim kiselinama, koje ima u mnogim uljima.

Krompir

Unatoč reputaciji banana o njihovom visokom nivou kalija, srednje pečeni krompir (s korom) ima duplo više.krompir

Lubenica

Ako je vaša glavobolja s dehidracije u vezi važno je piti puno vode, ali od pomoći može biti i hrana s visokim udjelom vode, poput lubenice i krastavca. Dvadeset posto našeg unosa vode je iz hrane, a lubenica također pruža esencijalne minerale koje izgube dehidracije poput magnezija i kalija.

Kofein

Sve dok ne pretjerate, kofein može pomoći da se oslobodite glavobolje. Sadrže ga mnogi lijekovi u malim dozama, zato što pomaže tijelu da lijek apsorbira brže. Ako se previše oslonite na čaj ili kafu riskirate da izazovete suprotan efekt.kafa

Bademi
Mali broj istraživanja proučavao je važnost magnezija za tretiranje migrene, ali bez konkretnih dokaza. Autori studije obavljene 2012. godine navode da mu je prednost to što je siguran, te nema nikakve štete od konzumiranja. Ako vam prija i smatrate da je potreban bademi su dobar izvor sa 80 miligrama po porciji.

Čaj
Pijte čajeve – ova terapija je naročito efikasna kod glavobolja izazvanih napetošću i stresom. U tom slučaju, najefikasniji su čajevi od valerijane, matičnjaka, nane, kamilice i ruzmarina.

(zenstvena.com/zdravahrana.com)


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.