Oktobar se obilježava kao Međunarodni mjesec borbe protiv raka dojke. Po statistikama svaka osma žena oboljeva od raka dojke. U BiH nema tačnih podataka o broju oboljelih, međutim, nezvanična statistika je pokazala  da od oko 1.300 novootkrivenih slučajeva, 500 biva završeno smrtnim ishodom. Karcinom dojke je jedno je od najčešćih malignih oboljenja kod žena u BiH, a ako se otkrije u ranoj fazi procenat izlječenja je visok.

Američka nutricionistica dr. Mary Flynn sastavila je popis namirnica koje provjereno pomažu u  borbi protiv raka dojke. Nakon godina istraživanja pokazalao se da je ova dijeta jednako učinkovita za zdrave žene koje žele smanjiti rizik od ove opasne bolesti, kao i za žene koje se od nje oporavljaju. Ono što sigurno svakog zanima jest da li ova dijeta doista djeluje – nedavno istraživanje je otkrilo da su pomoću ove dijete žene uspjele smanjiti težinu, a i njihovi biomarkeri raka su se poboljšali.

Meso

Prema preporuci dr. Mary trebalio bi izbjegavati meso, uključujući ribu i morske plodove. Iako ga ne smatra lošim, prema njenim riječima meso nema antikancerogeno djelovanje koje je u ovom slučaju nužno. Ukoliko se ipak odlučite jesti meso, preporučuje se do 370 grama mesa peradi ili morskih plodova sedmično. Polovina te količine se može jednom sedmično zamijeniti ostalim vrstama mesa – govedinom, janjetinom.

Maslinovo ulje

Maslinovo ulje je vrlo bitan sastojak u borbi protiv raka dojke. Njime možete lahko zamijeniti ostale puno štetnije masnoće, a bogato je antioksidansima i vitaminom E. Osim toga, maslinovo ulje usporava probavu i na taj način smanjuje glad između obroka.

Cjelovite žitarice

Bitne su jer sadrže vlakna koja pomažu u regulisanju tjelesne težine i smanjuju razinu esttrogena u krvi, te tako umanjuju rizik od oboljenja od raka.

Povrće

Povrće je bogato sastojcima koji se uspješno bore protiv raka . Povrće dosta zdravih sastojaka gubi tijekom same pripreme, te se preporučuje da se što manje termički obrađuje ili da se prokuha u maslinovom ulju.

Voće

Prema peporuci dr. Voće treba ograničiti na tri porcije dnevno jer većina sadrži dosta ugljikohidrata, što ih čini prepunim kalorija. Prema ovoj dijeti trebali biste biti skloniji voću tamnije boje – što je boja tamnija voće je bogatije karotenoidima, a time i bolje za vas.

Mliječni proizvodi i jaja

Unos mlijeka, sira i jaja trebao bi biti ograničen na dva puta dnevno. Naime, ovim namirnicama možete unijeti dosta kalorija, a da ne unesete potrebne nutrijente. Mlijeko može povećati rizik od raka, pa se preporučuje njegova zamjena sojinim mlijekom koje sadrži antikancerogene tvari. Konzumacija jaja se preporučuje jer povećava razinu aminokiselina, vitamina i minerala.

Pored konzumiranja navedenih namirnica, poseban akcenat stavljamo na samopregled kao jedan od bitnijih vidova prevencije.

tportal.hr/Adela Kukić/domaćin.ba

Još zanimljivih članaka pronađite klikom ovdje!

Preporučujemo da posjetite i www.posjeti.ba


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.