Mandarine su ukusne i malo ko ih ne voli. Međutim, mnogi ne znaju da ovo citrusno voće ima višestruke zdravstvene koristi.

Mandarine mogu smanjiti rizik od raka

Mandarine mogu smanjiti rizik od raka jetre. Naime, naučnici na Univerzitetu Kyoto otkrili su da ljudi koji imaju hronični virusni hepatitis mogu smanjiti rizik od razvoja raka jetre ako piju sok od svježe mandarine. U jednogodišnjoj studiji 30 učesnika koji su imali virusni hepatitis konzumiralo je napitak koji sadrži sok mandarine na dnevnoj bazi, te na koncu nisu imali nikakve znakove raka jetre. Za razliku od njih, među 45 učesnika koji nisu pili napitak od mandarine, 8,9 posto razvilo je rak jetre.

Mandarine su dobar izvor vitamina C

Mandarina vam može dati i do 80 posto potrebnog dnevnog unosa vitamina C. A vitamin C je višestruko koristan, primjerice u borbi sa slobodnim radikalima. To su molekule s neparnim brojem elektrona koje traže svoj par ‘krađom’ elektrona iz stabilnih slobodnih radikala. Ovo uzrokuje lančanu reakciju, tj. prijelaz stabilnih slobodnih radikala u nestabilne, što na kraju može dovesti do tjelesnog oštećenja, kao što su oštećenja proteina i oštećenja DNK. Antioksidansi pomažu spriječiti ovu lančanu reakciju i zaustaviti oštećenja, a to, između ostalog, jača i imunitet.

Mandarine utječu i na holesterol

Antioksidansi u mandarini mogu sniziti razinu ‘lošeg’ holesterola. To postižu boreći se protiv slobodnih radikala koji oksidiraju kolesterol, pa se on lako nakuplja na stijenkama arterija. Nakuplja li se holesterol, krv se usporeno kreće u arterijama, što može povećati rizik od visokog krvnog tlaka, moždanog udara, bolesti srca te oboljenja jetre.

Mandarine će vam pomoći da izgubite na težini

Mandarina je izvor dijetalnih vlakana, čak 3 grama vlakana na 100 grama. A redovno uzimanje vlakana pomaže da dulje osjećate sitost. Općenito, djeca i odrasli trebaju uzeti oko 20 g vlakana dnevno. Međutim, možda ćete morati uzeti i više, ovisno o količini kalorija koje konzumirate. Naprimjer muškarci i tinejdžeri će možda morati pojesti oko 30 do 35 g vlakana dnevno. Jedući mandarine zadovoljit će ovu dnevnu potrebu s užitkom.

Priprema čaja

Jednostavno ogulite mandarine, sačuvajte koru i spremite u teglice sa hermetičkim poklopcem. Čuvajte ih na hladnom i mračnom mestu čak i nekoliko mjeseci. Da biste napravili čaj jednostavno stavite nekoliko korica u šolju, zalijte vrelom vodom, pokrijte i ostavite da stoji nekoliko minuta. Sušene kore mandarine možete miješati i sa drugim čajevima, a njabolje se slaže sa crnim čajem. Ova kombinacija crnog čaja i korice citrusa, prema nekim istraživanjima, snižava rizik od nastanka raka kože za 70 odsto, dok sami čaj od mandarina snižava rizik za 40 odsto. Izvor: mojezdravlje.ba/lifepressmagazin.com Foto: zeportal.net Još zanimljivih članaka pronađite klikom ovdje! Posjetite www.posjeti.ba

0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.