Bosiljak

Zdravstvene prednosti: Anti-upalna i antibakterijska svojstva. Također je bogat izvor magnezija.

[umetnime]

Kako ga koristiti: Ovaj popularni talijanski začin je odličan u pastama odnosno tjestenini, na bijelom mesu, u kombinaciji s voćem (kao što    su maline i jagode), ili ga možemo dodati u pomfrit. Samo ne zaboravite da ga dodate na samom kraju kuhanja, jer uništava okus.

Kopar (ili mirođija)

Zdravstvene prednosti: Sadrži željezo i kalcij. Njegova ulja mogu pomoći neutralizirati karcinogene.

Kako ga koristiti: Ova aromatična biljka je najbolja s lososom, možemo je dadati u sva variva, čorbe ili u kombinaciji s različitim povrćem  (posebno mrkvom i krastavcima), pa čak je odličan i pomiješan s jogurtom.

Korijander

Zdravstvene prednosti: Dobar je izvor vlakana, željeza i fitonutrijenata, koji se bore s raznim bolestima.

Kako ga koristiti: Iz iste biljke kao korijander sjeme, korijander ima pomalo citrusni ukus. Najbolje se slaže u salsama, umacima, i u kombinaciji sa limunom i limetom za marinade.

Sjeme korijandera

Zdravstvene prednosti: Može pomoći u kontroli šećera u krvi, kod holesterola i proizvodnje slobodnih radikala.

Kako ga koristiti: Dolazeći iz iste biljke kao korijander, sjemenke korijandera su odličan dodatak supama, ribi, i dimljenom mesu, kao što je puretina. Dobro se slaže s kimom.

Ruzmarin

Zdravstvene prednosti: Sadrži vlakna, željezo i kalcij. Također, može poboljšati cirkulaciju i probavu.

Kako ga koristiti: Njegov drveni okus dobro ide sa raznim pečenim mesom (kao što su piletina, jagnjetina, i losos) ili pomiješan u umaku za suptilnije ukuse. Također slaže se sa paradajzom, špinatom, i gljivama.

Žalfija

Zdravstvene prednosti: Sadrži kiseline koje funkcioniraju kao antioksidansi. I pojam “mudra kadulja” može imati neke istine, pokazuju istraživanja i može biti pojačavač memorije i pamćenja.

Kako ga koristiti: Uz malo ljut okus, kadulja je odlična sa slatkim voćem i povrćem, kao što su jabuke i dinje, ali pojačava ukus pečenim kobasicama i raznim sirevima. I ne brinite ako se prekuha-ovaj moćni začin i kada je skuhan zadržava svoju aromu duži vremenski period.

Majčina dušica

Zdravstvene prednosti: Dvije kašikice sadrže više od pola referentnog unosa (DRI) vitamina K, i štite ćelijske membrane.

Kako ga koristiti: Dodajte ga u grah, jaja, i vegetarijanska jela. Ako ste ljubitelj mesa, pokušajte ga dodati i u jagnjetinu. Dobro se uklapa sa ostalim začinima i peršunom.

Kurkuma

Zdravstvene prednosti: dobar izvor mangana, željeza i vitamina B6. Takođe pomaže kod artritisa.

Kako ga koristiti: Ovaj šareni začin se najčešće koristi u kariju, ali pojačava okus prženom povrću ili riži.

Peršun

Zdravstvene prednosti: Sadrži vitamine K, C, i A, i  folnu kiselinu za zdravije srce.

Kako ga koristiti: Ovaj svestrani začin je odličan u svim jelima od tjestenine, posipa se na ribu i piletinu, ili dodaje krompiru.

 

Izvor: health


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.