Prednosti začina u svakodnevnoj ishrani su mnogosturke. Upotreba začina i začinskog bilja u kuhanju i pripremanju hrane ima vrlo dugu historiju. Začini su se nekad upotrebljavali kako bi se anulirao miris ne baš svježe hrane ili za popravljanje okusa ne baš ukusne hrane. No, danas kada začini i začinsko bilje više nisu toliko skupi kao što su nekad bili i kada si ih može priuštiti svako prosječno domaćinstvo, teško je uopće zamisliti kuhanje bez njih. 

Bosiljak u ishrani

Zdravstvene prednosti: Anti-upalna i antibakterijska svojstva. Također je bogat izvor magnezija.

Kako ga koristiti: Ovaj popularni talijanski začin je odličan u pastama odnosno tjestenini, na bijelom mesu, u kombinaciji s voćem (kao što    su maline i jagode), ili ga možemo dodati u pomfrit. Samo ne zaboravite da ga dodate na samom kraju kuhanja, jer uništava okus.

Kopar (ili mirođija) u ishrani

Zdravstvene prednosti: Sadrži željezo i kalcij. Njegova ulja mogu pomoći neutralizirati karcinogene.

Kako ga koristiti: Ova aromatična biljka je najbolja s lososom, možemo je dadati u sva variva, čorbe ili u kombinaciji s različitim povrćem  (posebno mrkvom i krastavcima), pa čak je odličan i pomiješan s jogurtom.

Korijander u ishrani

Zdravstvene prednosti: Dobar je izvor vlakana, željeza i fitonutrijenata, koji se bore s raznim bolestima.

Kako ga koristiti: Iz iste biljke kao korijander sjeme, korijander ima pomalo citrusni ukus. Najbolje se slaže u salsama, umacima, i u kombinaciji sa limunom i limetom za marinade.

Sjeme korijandera u ishrani

Zdravstvene prednosti: Može pomoći u kontroli šećera u krvi, kod holesterola i proizvodnje slobodnih radikala.

Kako ga koristiti: Dolazeći iz iste biljke kao korijander, sjemenke korijandera su odličan dodatak supama, ribi, i dimljenom mesu, kao što je puretina. Dobro se slaže s kimom.

Prednosti začina ruzmarin u ishrani

Zdravstvene prednosti: Sadrži vlakna, željezo i kalcij. Također, može poboljšati cirkulaciju i probavu.

Kako ga koristiti: Njegov drveni okus dobro ide sa raznim pečenim mesom (kao što su piletina, jagnjetina, i losos) ili pomiješan u umaku za suptilnije ukuse. Također slaže se sa paradajzom, špinatom, i gljivama.

Žalfija u ishrani

Zdravstvene prednosti: Sadrži kiseline koje funkcioniraju kao antioksidansi. I pojam “mudra kadulja” može imati neke istine, pokazuju istraživanja i može biti pojačavač memorije i pamćenja.

Kako ga koristiti: Uz malo ljut okus, kadulja je odlična sa slatkim voćem i povrćem, kao što su jabuke i dinje, ali pojačava ukus pečenim kobasicama i raznim sirevima. I ne brinite ako se prekuha-ovaj moćni začin i kada je skuhan zadržava svoju aromu duži vremenski period.

Majčina dušica u ishrani

Zdravstvene prednosti: Dvije kašikice sadrže više od pola referentnog unosa (DRI) vitamina K, i štite ćelijske membrane.

Kako ga koristiti: Dodajte ga u grah, jaja, i vegetarijanska jela. Ako ste ljubitelj mesa, pokušajte ga dodati i u jagnjetinu. Dobro se uklapa sa ostalim začinima i peršunom.

Prednosti začina Kurkuma u ishrani

Zdravstvene prednosti: dobar izvor mangana, željeza i vitamina B6. Takođe pomaže kod artritisa.

Kako ga koristiti: Ovaj šareni začin se najčešće koristi u kariju, ali pojačava okus prženom povrću ili riži.

Peršun u ishrani

Zdravstvene prednosti: Sadrži vitamine K, C, i A, i  folnu kiselinu za zdravije srce.

Kako ga koristiti: Ovaj svestrani začin je odličan u svim jelima od tjestenine, posipa se na ribu i piletinu, ili dodaje krompiru.

Izvor: health


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana.

Mini Cart 0

Your cart is empty.