Prosječni korisnik interneta pretražuje web portale, čita online časopise, pretražuje Google, čita i odgovara na email poštu. Pretrpan je informacijama i želi da u što kraćem vremenu pročita što više članaka. Dosada ste sigurno barem jednom bili u situaciji da vam je potrebna neka informacija sa Googla, i nakon što upišete riječ u tražilicu, Google vam „izbaci“ gomilu sadržaja/portala, gdje se vi trebate odlučiti za jedan, eventualno nekoliko njih.

Znači, osnovno pravilo za pisanje za portale i blogove jeste da shvatite da vi pišete članke za njihove čitatelje (op.a. korisnike). Članak treba da bude jasan, sadržajan, kratak i dovoljno dobar da ga čitatelj preporuči drugim čitateljima/korisnicima.

Jedan tekst često ne može da pokrije jednu temu, pa je najvažnije utvrditi šta jedan dobar članak treba da ima?

Istražite o temi

Članke ne pišite napamet, nego prije početka pisanja istražite malo temu o kojoj želite pisati. Odvojite vrijeme za ovo, jer kad jednom „probijete led“, poslije će sve ići samo svojim tokom. Istraživanje teme za pisanje članaka može biti sa drugih portala, iz knjiga, usmenim predanjima (naročito dokazanim). Utvrdite poentu članka, njegovu okvirnu strukturu i onda krenite sa pisanjem. Nastojte da se za jedan članak ograničite na jednu temu. Primjera radi, želite pisati o povrću-onda o svom povrću napišite nekoliko rečenica, nikako nemojte dodavati voće…ili želite pisati o jednoj knjizi jednoga pisca-nikako nemojte dodavati i pisati o njegovim drugim knjigama.

Članak treba biti jasan

Naslov članka treba biti jasan, kraći po mogućnosti, i da čitatelje zajedno sa svojim sadržajem zaokupi tako da putuje dalje, da ga pročita što više ljudi, jer naslov predstavlja ustvari prvo predstavljanje sadržaja članka. Koristite i brojeve, npr. 5 najboljih savjeta za brzo mršanje, koristite pridjeve i priloge, koristite riječi kao što su: evo kako ćete…, saznajte…itd.

Duge ili kratke rečenice

Ne pišite samo duge ili samo kratke rečenice, nego pokušajte da kombinujete i jedne i druge

Zagolicajte maštu podnaslovima

Pišite i podnaslove ako se radi o dužem članku i odvajajte pasuse. Trudite se i za podnaslove uključiti kreativnost, podnaslovi mogu biti opsini, duhoviti, takvi da zagolicaju maštu čitatelja,…itd. Dobar primjer je portal posjeti.ba

Poruka čitatelju

Zaključak često nije potreban za članke na web portalima/blogovima, jer ste u samom članku već dovoljno objasnili odabranu temu. Umjesto zaključka, možete napisati poruku da se zahvaljujete čitatelju na odvojenom vremenu za čitanje vašega članka i odovjenom vremenu za „share“ ili „like“ vašeg članka. To će biti dovoljno.


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.