Saznajte kako odabrati i uzgajati začinske biljke! Kako to ponekad može biti naporan proces, za vas smo pripremili detaljne upute. Nudimo informacije o sadnji, uzgoju i održavanju začinskog bilja. U nastavku možete pronaći najpotpuniji popis svih začina koje možete i sami uzgajati.

holybasil

Bosiljak


Listovi bosiljka sadrže esencijalna ulja koja imaju snažna antioksidativna i antibakterijska svojstva. Bosiljak je odličan izvor željeza i vitamina A. Nasjeckajte ga u razne salate i tjesteninu. [umetnime]

Kadulja


Ova magična začinska biljka poznata je po svojim antiupalnim svojstvima. Od osušenih listova kadulje kuhajte čaj, kojim možete ublažiti tegobe uzrokovane osjetljivim zubnim mesom, upaljenim grlom ili bolnim sinusima. Također, svježe lišće kadulje stavite u umak, kojim ćete preliti meso. Kadulja ima jak i intenzivan miris i okus, pa pripazite s količinom za upotrebu.

Korijander


Pomaže kod izbacivanja teških metala iz tijela i pomaže jetri u tom procesu. Čisti kožu, ublažava kožne upale i želučane tegobe. Korijander dodajte u salate, pečenja i smoothieje ili napravite napitak od suhih sjemenki. Suhe sjemenke prelijte vrelom vodom i pustite da odstoje 10 minuta.

Matičnjak


Prije spavanja često se pije čaj od matičnjaka jer smiruje i izrazito blagotvorno djeluje na organizam i živčani sistem.Sitno nasjeckane svježe listove matičnjaka možete dodati u voćne salate ili tijesto za kekse i muffine. Matičnjak pomaže u liječenju afti ili groznica na usnama, smanjuje visoku temperaturu i pomaže kod glavobolje.

Peršin


Peršin možete uzgajati u malom improviziranom vrtu na terasi ili balkonu. Odličan je za imunološki sustav, pomaže u odstranjivanju viška tekućina iz tijela, liječi živčani sistem i jača kosti. Sjajan je osvježivač daha.Koristite ga svježeg u čorbama, rižotima, umacima, varivima, salatama i faširanim šniclama. Ubacite ga u jela 5 minuta prije kraja kuhanja, jer tokom dugotrajne izloženosti visokim temperaturama gubi dosta ljekovitih svojstava.

Ružmarin(Ruzmarin)


Ružmarin sadrži kafeinsku i ružmarinsku kiselinu, dva moćna antioksidansa s ljekovitim djelovanjem. Odličan je izvor vitamina E. Dobro podnosi sušu i siromašno tlo, pa ga možete saditi u teglicama i držati na svom balkonu bez straha. Odlično ide s mesnim jelima, pa ga možete dodavati u sva pečenja, a bit će odličan dodatak pečenom ‘teškom’ povrću poput krompira ili batata.

Nana(Menta)

Nana ima anestetička svojstva i pruža osjećaj hlađenja. Sadrži nekoliko ključnih vitamina i minerala, ali njezino najjače svojstvo je ono antioksidativno. Blagotvorno djeluje na probavu, ublažava nadutost, grčeve, žgaravicu i zatvor. Ovo je jedan od najčešće korištenih i najsvestranijih začina. 

Još zanimljivih članaka pronađite klikom ovdje!

Preporučujemo da posjetite i naš portal www.posjeti.ba


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.