Naučnici objašnjavaju da su smokve izvrnuti cvjetovi. Smokvino drvo ne cvjeta kao drvo jabuke ili breskve. Njeni cvjetovi cvjetaju unutar kruškolike kapsule, koja kasnije dozrijeva u voće koje jedemo. Ono, međutim, nije samo jedna voćka, već skup više njih.

Ipak, to nije jedino po čemu su smokve jedinstvene. Budući da cvjetaju iznutra, potreban im je specijalan proces oprašivanja, jer ne mogu da se pouzdaju u pčele i vjetar. Tu na scenu stupaju smokvine ose.

Smokva ne može da preživi bez osa, koje šire njen genetski materijal, a ose ne mogu da žive bez smokvi jer u nju polažu svoje larve. Ženka ose ulazi u mušku smokvu (uzgred, mi ne jedemo muške smokve). Krila ženke ose i njena antene se slome dok ulazi u mali prolaz u smokvu, pa kad jednom uđu, ne mogu da izađu.

Muške osa se rađaju bez krila, jer je njihova jedina njihova funkcija da oplode ženke i da prokopaju tunel iz smokve. Ženke osa rade sve dalje, donoseći polen. Pošto osa ugine u unutrašnjosti smokve, ona se razgrađuje.

Ovo je neophodno u procesu stavranja ukusne smokve.

Smokve se koriste svježe ili osušene, a poznato je njihovo korištenje i u narodnoj medicini. Ovo voće obiluje vlaknima više od bilo kojeg drugog voća, a naročito je bogato topivim vlaknom pektinom, pa je poželjno da ga koriste osobe koje pate od ovećanog holesterola u krvi. Svega 5 smokvi dnevno, pruža 20% preporučene dnevne doze vlakana. Smokva je bogata magnezijem, kalijem, kalcijem i željezom.

Blagodeti smokve

  1. Smokva u prevenciji od raka– japanski naučnici su dokazali da benzaldehid (sastojak smokvi) doprinosi smanjenju mogućnosti pojave tumora kod ljudi. Smokve daju odlične rezultate kod prevencije raka prostate. Pomažu i za prevenciju kod raka dojke oslije menopauze.
  2. Smokva smanjuju nivo holesterola u krvi-infarkti ili moždani udari nastaju usljed suženja arterije. Holesterol i povećani trigliceridi djeluju negativno na rad srca. Dokazano je da smokva povoljno djeluju na nivo holesterola u krvi. Smokva sadrže biljne sterole, stigmasterol i lanosterol koji se vežu na molekule holesterola u crijevima i ometaju njegovu apsorpciju.
  3. Smokva pomažu dijabetičarima-ukoliko se konzumiraju u umjerenim količinama, smokve mogu smanjiti potrebu za količinom inzulina kod dijabetičara.
  4. Smokva poboljšava pamćenje-redovna konzumacija smokava spriječava anemiju i poboljšava pamćenje. Svega 4 suhe smokve osiguravaju ¼ dnevne doze željeza, potrebnog ljudskom organizmu. 

Još zanimljivih članaka pročitajte klikom ovdje!

Turizam, kultura i tradicija na jednom mjestu – www.posjeti.ba


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.