fbpx

Sposobnosti mozga (koje uključuju pamćenje i sticanje stečenih znanja i iskustava) se još uvijek istražuju.  Do sada znamo da je pamćenje sposobnost zadržavanja naučenog/doživljenog u sjećanju. Doživljena iskustva koja s godinama blijede-ipak ostave tragove u mozgu.

  1. Podsticanje sjećanja-ponavljanjem iskustva, obnavljanjem misli i tragova iz prošlosti podstičemo nekadašnja sjećanja. Pomaže svim generacijama. Primjer: nedavno je moj stari automobil bez znaka upozorenja stao na sred prometne ceste. Saobraćaj je bio zakrčen i ljudi su zaobilazili moj auto užurbano i nervozno. Stvorila se gužva i manji prometni haos. Pritrčao mi je odjednom nepoznat čovjek u umazanom plavom radničkom kombinezonu i ponudio da pogleda kvar. Dok je čovjek gledao i popravljao kvar ispod haube- shvatila sam da odnekud poznajem tu sijedu glavu. Ispostavilo se da je to moj nekadašnji kolega iz škole. Kolega je bio mehaničar i spletom sretnih okolnosti kvar je uklonjen. Popili smo kafu u obližnjem kafiću uz prisjećanje raznih dogodovština i bezazlenih dječjih mangupluka iz škole. To je bio nesretno-sretni događaj sa lijepim završetkom.  
  2. Prisjećanje nedavnih događaja-svaki dan se pokušajte sjetiti jučerašnjeg događaja ma koliko banalan bio. Svako ponovno sjećanje je vježbanje mozga. Primjer: Sjetite se svaki dan svih aktivnosti koje ste obavili prošloga dana (kupovina namirnica, čišćenje doma, i slično).
  3. Prepoznavanje- teže je sjetiti se događaja iz prošlosti nego prepoznati događaj. Glasno izgovarajte sve što se dogodilo, ponovite teme razgovora, imena ljudi, i pričajte sa dužim rečenicama. Primjer: čitajte novine ili knjigu potom glasno pročitajte neku rečenicu. Iznenadićete se koliko je ova vježba korisna za mozak. Radite po mogućnosti svakodnevno. Ili umjesto glasnog izgovaranja onda zapisujte odnosno prepisujte cijele duge rečenice na komad papira, notes, svesku, staru novinu i slično.
  4. Stvarajte slike u glavi-ova vježba pomaže jačanju memorije. Sjetite se redovite svih slika iz proživljenih događaja i učesnika u tim događajima. Ovo je vizuelno pamćenje. Posmatrajte sve oko sebe-upijajte slike i male naizgled beznačajne slike predmeta, živih i neživih bića oko sebe, prirode i sličnog.
  5. Pamtite riječi pjesama-lakše je pamtiti riječi pjesama koje slušamo nego litamo. Upalite radio na stari dobri način. Pozorno slušajte odabrani Radio Kanal/radijsku emisiju i zapamtite što više riječi. Sutradan se pokušajte sjetiti svih riječi odslušane pjesme ili barem većine riječi pjesme. Svako ponavljanje je vježba za mozak/pamćenje.
  6. Pamćenje pomoću asocijacija-uz svaki događaj desi se još neki događaj (prije ili poslije doživljenog događaja). Takva stečena iskustva se povezju i zapamte. Primjer: danas sam u trgovini srela staru komšinicu. Zajedno smo birale voće i povrće. Za oko mi je zapeo žuti džemper XXL veličine koji je nosila moja bivša komšinica. Sjetila sam se da je taj džemper nosila godinama. Danas je bio i dalje iznošen i žut ali sa ručno izvezenim cvijećem i šarama u raznim bojama konca. Džemper mi se još više svidio. Mojoj staroj komšinici je ovaj iznošeni džeper odlično pristajao. Zato sam pohvalila njen ljupki i šarmantni izgled koji mi je popravio današnji dan.
  7. Muzika je ljekoviti način za sticanje duševnog mira, opuštanje i opštu relaxaciju. Ljubitelji klasične muzike mogu smiraj naći uz skladbe Mozarta i Beethovena. Mnoge osobe više vole modernu instrumentalnu muziku usklađenu na 432 Hz. Frekvencija 432 Hz smatra se idealnom za postizanje duševne i fizičke ravnoteže.

0 Comments

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.