U današnjoj gastro ponudi pura je specijalitet u kojem uživaju i veliki i mali. Njena prednost je što se kombinuje sa većinom namirnica.

Pura kao tradicionalno jelo

Pura spada u jedan od omiljenih doručaka u svim kućama u BiH i regiji. Spada u tradicionalna jela koja su u različitim zemljama regije drugačije zovu. Tako se u ex Yu zemljama mogu čuti nazivi: pura, kačamak, palenta, polenta, pulenta, mihlama, milho, mamaliga i kaša.

Svaki kraj BiH kao i ex Yu ima slične, a opet različite načine pripreme. Sve ovisi o kreativnosti i želji za ekspermetnisanjem ili jednostavno preferiranju neke namrinice. Kako god da se napravi pura budi nostalgiju i vraća u djetinstvo.

Recept za pripremu pure

Sastojci  za 4 osobe:

  • 500gr kukuruznog brašna
  • 1l vode
  • 4 kašike ulja ili masla
  • po ukusu soli

Priprema:

U vrelu slanu vodu stavi se malo ulja ili masti. Ukoliko volite slanije onda dodajte soli. Zatim sačekajte da voda provri. Kad voda provri dospite kukuruzno brašno i smanjiti temperaturu.

Na sredini grudve od brašna probiti rupu drškom drvene kašike i ostaviti da se kuha pola sata. Tek onda promiješati i miješati smjesu dok ne počne da se odvaja od šerpe. Kuhana pura se vadi kašikom i slaže u tanjir, prelije mlijekom i pavlakom, može i kajmakom.

Najbolja je ako imate brašno sa vodenice,ako nemate može i brasno iz prodavnice.

Pura je najzdravije jelo na svijetu

Pura je obrok koji sadrži dovoljno minerala, nutrijenata i vitamina za normalno funkcionisanje. Takođe ovo jelo ima uticaj i na sprječavanje raznih bolesti, ali i na poboljšanje sveukupnog zdravlja.  U svom sastavu ima prirodne masti i upravo one su zaslužne za poboljšanje rada crijeva. Koristi se u otklanjaju viška kliograma jer utče na dobro varenje hrane. Bitno je napomenuti da ovo jelo ima jako mali broj kalorija i idealan je u procesima mršavljenja. 

Zasluge za dobrobiti ovog jela pripadaju kukurzu koji spada u jedne od najvažnijih žitarica koja ispunjava oranizam dobrom energijom. Iz njega se dobija kukuruzno brašno koje sadži mnoštvo hranjivih supstanci. Ono je izvor folata, vitamina B6, K i E, panteonske kiseline, tijamina, riboflavina i nijacina. Pored ovih sastojaka u brašnu se nalazi i fosfor, magnezij, cink, kalij, bakar, selen i mangan. 

Pura smanjuje rizik od raka debelog crijeva

Naučno je dokazano da se konzumiranjem pure smanjuje rizik od pojavljivanja raka debelog crijeva kao i hemeroida. Ovo jelo jača ćelije debelog crijeva i tako djeluje antioksidantno na cjelokupan organizam. Tako utiče i na manjenje holesterola i samim ti utiče pozitivno na srčano i cirkularno zdravlje čovjeka.   

Preporučujemo da posjetite i www.posjeti.ba


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.