Stručnjaci za istraživanje hrane i namrinica koje ljudi koriste i nutricionisti te ljekari se slažu da svi ljudi trebaju većinom konzumirati hranu sa vlastitog područja življenja (tj. sezonske namirnice). Ipak, postoje određene vrste hrane koje odgovaraju određenoj životnoj dobi svake osobe. Pripremili smo jednostavan vodič ishrane za sve starosne dobi.

Vodič ishrane u dvadesetim?


Osobe u dvadesetim godinama starosti-mlade i aktivne osobe trebaju više unositi proteine (jer su važni pri izgradnji kostiju i mišićnog tkiva te oporavku). Dobar izbor su grašak i orašasti plodovi. Dobra namirnica je superfood „tofu“ koji nudi i dosta vlakana potrebnih u većoj količini mladim ljudima. Najveći izvor energije su kompleksni ugljenihidrati (jer se duže razgrađuju u probavnom sistemu i daju pregršt energije). Dugotrajnije smanjuju osjećaj gladi. Dobar odabir su grahorice, qvinoja, zob i hljeb sa žitaricama. Mlade osobe u ovoj starosnoj skupini trebaju jesti hranu bogatu sa kalcijem koji jača zube i kosti. To je posebno važno u dvadesetim godinama starosti jer su kosti u maksimalnoj veličini i do kraja izgrađene.

Dobar izvor kalcijuma su mliječni pproizvodi (kefir, jogurt, zrnati sirevi). Ova hrana sadrži još vitamin D, kalijum i proteine. Treba jesti namirnice bogate sa željezom koje pomaže u prijenosu kisika kroz krv. Organizmu daje energiju. Manjak željeza može uzrokovati anemiju (krv nema dovoljno crvenih krvnih zrna i onda se kisik ne prenosi pravilno). Dobar izvor željeza su grašak, špinat, suho grožđe i čisto crveno meso. Ne treba koristiti suplemente željeza osim ako ljekar nije drugačije preporučio.

Šta jesi u tridesetim?

Osobe u tridesetim godinama starosti-pametno je uvrstiti zeleno povrće (naprimjer, kinesko zelje je odličan izvor vitamina K, C , folata, selena, beta karotena, antioksidanasa, magnezija, kalijuma i kalcija) u obroke. Dobar izbor je masna riba koja sadrži Omega-3 masne kiseline (nutrijenti koji čuvaju zdravlje srca i mozga). Ovo je posebno važno trudnicama ili dojiljama u ovoj starosnoj skupini. Odličan izvor omega 3 masnih kiselina su losos i sardina.

Vodič ishrane u četrdesetim?

Osobe u četrdesetim godinama starosti-crijeva su općenito povezana sa zdravljem i imunološkim sistemom. Zato treba birati fermentisanu hranu tj. hranu koja sadrži probiotike i prebiotike (jogurt, kimchi, kiseli kupus). Dobar izbor je voće crvene i tamne boje jer je dobar izvor antioksidansa. Voće i povrće općenito daju organizmu dobrobiti potrebne za ovu starosnu dob. Cjelovite žitarice su dobar izbor jer su izvor vlakana (koji jača probavu i daje duži osjećaj sitosti). Dio izbalansirane rehrane čine cjelovite žitarice sa proteinima.

Šta jesi u pedesetim?

Osobe u pedesetim godinama starosti-vlakna utječu na rad probave pa je važno jesti povrće bogato sa vlaknima (brokula, zelje, kelj koji ujedno sadrže dosta vode pa se vlakna lakše razrade u crijevima). Ekstrakt kurkume smanjuje osjećaj boli i ostalih stanja u vezi sa osteoartritisom (koji je česta pojava u ovoj starosnoj skupini). Stručnjaci i dalje pokušavaju otkriti značaj kurkume u snižavanju holesterola i kontroli depresije. Dobar izbor su proteini biljnog porjekla ( a ne i meso) znači unos manje zasićenih masti. To smanjuje šansu od bolesti srca i povišenog holesterola. Dobar zvor magnezijuma, kalijuma i vlakana su grašak i leća. Kolin je nutrijent odgovoran za dobro pamćenje, kontrolu mišića i raspoloženja te razgradnje masnoća. Muškarcima je potrebno oko 550 mg kolina a ženama oko 425 mg kolina. Jaj su najbolji izvor kolina.

Šta jesi u šezedesetim?


Osobe u šezdesetim godinama starosti i preko 60-prioritet u ovoj dobnojs kupini je zdravlje srca. Zato je maslinovo ulje odličan izvor nezasićenih masnoća koje štite srce i mozak. Maslinovo ulje možete piti iz boce ili koristiti u jelima. Bobičasto voće je puno antocijana. Antocijan je hemikalija koja pomaže pri sniženju visokog krvnog tlaka i krvnih žila. U bobičastom voću je malo prirodnog šećera. Ovo voće je poželjno jesti dvaput ili triput tokom sedam dana.

NAPOMENA O AUTORSKIM PRAVIMA:

Preuzimanje dijela (maksimalno trećine) ili kompletnog teksta moguće je u skladu sa članom 14 Kodeksa za štampu i online medija Bosne i Hercegovine: “Značajna upotreba ili reprodukcija cijelog materijala zaštićenog autorskim pravima zahtijeva izričitu dozvolu nositelja autorskog prava, osim ako takva dozvola nije navedena u samom materijalu.”

Ako neki drugi medij želi preuzeti dio autorskog teksta, dužan je kao izvor navesti portal blog.domacin.ba i, na najmanje jednom mjestu, objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst. Ako neki drugi medij želi preuzeti kompletan autorski tekst, to može učiniti tek 24 sata nakon naše objave, uz dozvolu rukovodstva udruženja Mapa kulture i uredništva portala blog.domacin.ba, te je dužan objaviti link pod kojim je objavljen naš tekst.

Categories: Zdravlje

0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.