Uklanjanje celulita je proces koji svi rješavamo bar jednom u životu. Posebno je izražen kod žena. Po analizama 85%-98% je ženskih osoba koje su imale problem sa celulitom. Do celulita nekadašnjeg simbola bogatstva najčešće dolazi zbog nebrige, životnog stila i manjka tjelesne aktivnosti.

Na tržištu su prisutni mnogi preparati koji se prodaju, a navodno pomažu protiv celulita. Nažalost njihov učinak je upitan, a povratak otpisanog neprijatelja je brz.

Šta je ustvari celulit i uklanjanje celulita?

Pod pojomom celulit podrazumijevaju se masne naslage koje sa nakupljaju po svim dijelovima tijela. Izgledaju kao tkivo sa karakterističnim udubinama i čvorićima. Nastaju najčešće pod uticajem hormona od kojih je ključan estrogen. Hormoni imaju primarni zadatak da daju čvrstoću i elastičnost kože, reguliraju cirkulaciju i limfe, ali i da pospješe gomilanje masnog i veznog tkiva. Uz estrogen na celulit utiču i kaekolamnin, inzulin, prolaktina i tirodnih hormona.

Razlozi zbog kojih je celulit češći kod žena

Postoje tri razloga zbog kojih se celulit češće pojavljuje kod žena, a to su;

  • Hormonalne promjene negativno utječu na strukture koje održavaju elastičnost kože. Ova pojava je najčešće prisutna kod žena između 25 i 35 godine. Tada se događa slabljenje receptora u krvnim žilama u području butina i stražnjice. Tada je manjak cirkulacije poveza sa manjim dotokom hrane. To dodatno oslabljuje proizvodnju kolagena i utiče na slabljenje kvaliteta kože i vezivnih tkiva.
  • Menstrualni ciklus je drugi razlog jer žensko tijelo prije ciklusa ispušta enzim koji razbija stanice kolagena.
  • Žene prirodno nakupljaju više masnih naslaga posebno u kritičnim zonama. Za razliku od njih muškarci puno bolje oksidiraju masno tkivo. Masne stanice se na muškom tijelu raspoređuju gušće te za razliku od ženskog tijela ne stvaraju se celulitu karakteristična udubljenja i neravnine.

Kada i kako se testirati na celulit?

Nakupljanje masnog tkiva se može klasificirati u četiri faze:

  • Nulta faza je kada nema primjetnih neravnina dok osoba stoj ili leži. Test “uštipa” pokazuje da ima nakupina, ali ne i neravnina
  • Prva faza je kada nema neravnina dok osoba stoji ili leži, a na testu se pokaže neravnina
  • Druga faza je kada se pokažu spontano nakupljene neravnine dok osoba stoji, ali ne i kad leži
  • Treža faza je kada se neravnina pokaže u oba slučaja

Test „uštipa“ se radi vrlo jednostavno: palcem i kažiprstom uhvatite komad kože na butinama, stražnjici ili trbuhu i obratite pozornost primjećuju li se neravnine na uštipnutom dijelu kože.

Evo nekoliko jednostavnih preventivnih koraka kojima nakupljanje celulita možete držati pod kontrolom. Naime, posebno s obzirom na činjenicu da u stvaranju celulita značajnu ulogu imaju genetika i hormoni, teško je vjerovati da se celulit može potpuno istopiti, no može ga se učiniti manje vidljivim i držati pod kontrolom njegovo nakupljanje.

Pobrinite se za zdravlje kože i vezivnog tkiva

Što su ova tkiva slabija i opuštenija, to koža izgleda mekanije i veća je vjerojatnost da će nastati celulit. Poboljšanjem zdravlja i elastičnosti ovih tkiva, popravit će se i vidljivost celulita, tj. celulit će postati manje zamjetan.

Istopite masno tkivo

Što na kritičnim mjestima imate više masnog tkiva, to će celulit u tim zonama biti primjetljiviji. Topljenjem masnog tkiva, smanjit ćete napetost tkivima u kritičnom području, što će automatski smanjiti i vidljivost celulita.

Poboljšajte tjelesnu i limfnu cirkulaciju

Loša cirkulacija i limfna drenaža (limfa je supstanca koju tijelo koristi za odlaganje otpada) mogu uzrokovati upalne procese i otekline, što izravno izaziva probleme te onemogućuje obnovu vezivnih tkiva i kolagena koji igraju vitalnu ulogu u izgledu kože.

Ako srčani ili limfni protok duže vremena budu usporeni, stvrdnute nakupine kolagena se mogu nataložiti oko masnih naslaga, dodatno pogoršavajući situaciju s celulitom i stvarajući još veće probleme u pokušaju njegova topljenja.

Stoga, vrlo je je jednostavno pitanje: Kako ostvariti ova 3 cilja?

Trening snage

Naime, mnoge žene u neznanju izbjegavaju vrstu treninga koja im može najviše pomoći u borbi protiv njihovih najvećih neprijatelja. Prema mnogim studijama, što se bolje aktivira cirkulacija i limfa u celulitom pogođenim područjima, to će se celulit manje vidjeti. A upravo je trening snage najučinkovitiji način da se pokrene krvotok i limfna drenaža.

Druga s celulitom povezana prednost treninga snage je mišićni rast, koji izaziva zatezanje kože na svim mjestima gdje se to događa, što izaziva zategnutiji i puniji izgled te onemogućuje izgled „mrtve kože“.

Uključite omegu-3 u svoju prehranu

Uobičajena prehrana zapadnjaka manjka omegom-3, a obiluje omegom-6, a upravo nepravilan omjer ovih masnih kiselina uzrok je mnogih zdravstvenih poteškoća, uključujući kardiovaskularne bolesti, karcinome, upalne ili autoimune bolesti.

Među zdravstveno potvrđenim prednostima uzimanja omega-3 masnih kiselina je i poticanje proizvodnje kolagena i smanjenje upalnih procesa u organizmu, što značajno može pomoći u smanjenju celulita.  

Prehrana za uklanjanje celulita

Smanjenje postotka masnog tkiva ima pozitivne utjecaje na celulit, ali nije konačan “lijek” kako se mnogi nadaju. No, pravilnom i uravnoteženom prehranom svakako možete pomoći u topljenju masnog tkiva i poboljšanju općeg zdravlja. 

Postoje i namirnice koje svojim sastavom potiču borbu protiv celulita pa ih je svakako dobro uvrstiti u svakodnevnu prehranu. Donosimo 8 namirnica koje prednjače po svojim anticelulitnim svojstvima.

Banane

Banane su voće s najboljim omjerom kalija i natrija što je izvrsno za osobe sklone celulitu. Natrij povećava zadržavanje vode što je povezano s nastankom celulita, dok kalij ima suprotne učinke. Osim toga, banane potiču zdravlje krvotoka što osigurava dopremanje nutrijenata stanicama te brže izbacivanje nakupljenih toksina što je također pozitivno u sprječavanju nastanka celulita.

Uklanjanje celulita pomoću vode

Iako se ne radi o hrani, već piću – voda je temelj svake prehrane za borbu protiv celulita. Voda pomaže u izbacivanju toksina koji su odgovorni za nakupljanje celulita. Također, neadekvatan unos vode potiče nakupljanje vode i nastanak celulita.

Suncokretove sjemenke

Ove sjemenke su pune nutrijenata za borbu protiv celulita: bogate su vitaminom E, kalijem i cinkom, dobar su izvor selena i vitamina B6. Upravo je B6 neophodan za pravilnu apsorpciju cinka u crijevima, ali ima i svojstva borbe protiv nastanka celulita: igra važnu ulogu u metabolizmu proteina te jača vezivna tkiva. Upravo su slaba vezivna tkiva jedan od uzroka nastanka celulita. Drugo, ponaša se kao prirodni diuretik, pomaže u izbacivanju nakupljene vode.

Chilli i kajenska papričica

Chilli je izvrstan izvor vitamina C i E i kalija te koncentrirani izvor vitamina B6. Osim toga, kapsaicin kojeg sadrže ove dvije biljke povećava tjelesnu temperaturu pa time i povećava razinu potrošnje energije, a usto, kapsaicin smanjuje i apetit  pa smanjuje potrebu za hranom.

Uklanjanje celulita pomoću đumbira

Đumbir ima brojne zdravstvene blagodati, a među njima je i borba protiv celulita. Naime, đumbir ubrzava metabolizam te smanjuje apetit što oboje vodi do smanjenja celulita. Osim toga, potiče probavu i poboljšava cirkulaciju što također sprječava nastanak ovih neželjenih nakupina.

Brazilski oraščići

Ovi visokovrijedni orašasti plodovi izvrstan su izvor selena koji utječe na zdravlje kože, ali i poboljšava antioksidativni kapacitet organizma. Osim toga, ovi oraščići su dobar izvor kalija i vitamina E. No, imajte na umu njihovu visoku kalorijsku vrijednost pa ih konzumirajte umjereno.

Uklanjanje celulita pomoću jaja

Bjelanjci su sastavni dio anticelulitnih dijeta. Izvrstan su izvor proteina, a s niskim udjelom masti te malo kalorija. Žumanjci su bogati mastima, ali i mnogim mineralima i vitaminima, poput željeza, joda, cinka te vitamina A, D, E i B12. Zbog navedenoga, jaja drže dulje sitima te pomažu u topljenju viška kilograma i rješavanju nakupina celulita.

Uklanjanje celulita pomoću ječma

Ječam je žitarica koja pomaže u borbi protiv viška kilograma i celulita, ne samo svojom niskom kalorijskom vrijednošću, nego i najnižim glikemijskim indeksom među žitaricama. Ova vrijednost označava duže vrijeme potrebno za probavu ječma te malene utjecaje na razinu šećera u krvi. Upravo veće promjene šećera dovode do debljanja i nakupljanja celulita što nije slučaj s ječmom.

Izvor: blog.domacin.ba/fitness.com.hr


0 Comments

Komentariši

Avatar placeholder

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Mini Cart 0

Your cart is empty.