Davne 1885. godine, 1 siječnja u Sarajevu je pušten u promet prvi tramvaj. To je ujedno bio i prvi tramvaj pušten u rad u cijeloj Europi. Ovo je ujedno bila i testna vožnja za tramvaj, koji je kasnije trebao početi prometovati u Beču. Za pogon ovoga tramvaja koristila se konjska vuča. Tadašnja trasa bila je jednosmjerna dužine 3, 1 km i počinjala je od današnjeg Ekonomskog fakulteta, prolazila ulicom Ferhadija, te glavnom gradskom ulicom (današnjom Titovom), preko Marindvora, i završavala na Uzanoj željezničkoj stanici. Tadašnji tramvaj je bio izgrađen za prijevoz 28 putnika. Širina kolosijeka je iznosila 760mm. Cijena karte je bila 5 krajcera. Već 1 svibnja 1895.godine tramvaj je elektriziran. Tramvajska trasa je proširena od željezničke stanice na Pofalićima (koja se tada nalazila kod današnjeg hotela Bristol) do Latinske ćuprije. Tramvaji koji su tada korišteni proizvedeni su od strane njemačke kompanije Siemens-Schuckertwerke, i bili su prvi tramvaji proizvedeni u pogonima ove kompanije. Godine 1960 tramvajske tračnice su proširene, i njihova širina je iznosila 1435 mm.
Danas je tramvajska mreža u Sarajevu duga 10,7 km i prostire se u pravcu istok-zapad, točnije od staroga dijela grada Baščaršije do općine Ilidža, u smjeru kazaljke na satu. Ukupno je 27 tramvajskih stanica, odnosno 6 linija. Postoji i dodatnih 400m odvojka, koji vodi do Željezničke stanice povezane tramvajskim linijama 1 i 4. Glavna linija broj 3 je najduža linija i saobraća od 5.00 do 23.30h.
[umetnime]
Ona prolazi kroz najprometniju ulicu u Sarajevu, sa zapada prolazi kroz Bulevar Meše Selimovića (ranije: 6. proleterske brigade), koja se od stanice Čengić Vila zove Zmaja od Bosne (ranije: Vojvode Radomira Putnika). Kroz stari dio grada prolazi Obalom Kulina bana (ranije: Obala Vojvode Stepe Stepanovića) do zadnje stanice na Baščaršiji, te nazad prema Skenderiji paralelno ulicama Mula Mustafe Bašeskije i Ulicom maršala Tita. Ostale linije imaju funkciju rasterećenja dionica od Baščaršije do Ilidže (predgrađa Sarajeva), te saobraćaju od 6.00 do 17.30 i 22.30. Na svakoj zadnjoj stanici se nalaze tramvajska okretišta. U Sarajevu se koriste uglavnom češki tramvaji Tatra K2, isporučeni 1970ih i s početkom 1980ih godina. Naknadno su ovim tramvajima pridruženi i nešto moderniji tramvaji. Tako je grad Amsterdam 2008. godine donirao 16 starih tramvaja gradu Sarajevu.
[umetnime]
Kompanija koja se brine o tramvajima u Sarajevu zove se GRAS-Gradsko saobraćajno poduzeće.
0 Comments